söndag 22 juni 2008

Grått.

Grå söndag är det. Jag har inget emot gråa dagar egentligen, men kombinerat med för lite sömn och ett argt barn känns allt en smula hopplöst.

Konstigt att saker kan gå från att vara bra och trevliga till att bli konstiga och märkliga på så kort tid. Mycket som behöver funderas på just nu, men med en fullbokad dag framför mig blir det alldeles för lite tid för funderande. Jag måste sluta göra saker, tror jag. Eller i alla fall lära mig att säga nej ibland, när jag egentligen skulle behöva sitta hemma sällskapad endast av en kopp te och mina tankar. Blir ibland lite för lite sån tid när man har barn, och sen bokar upp all sin barnfria tid på sociala aktiviteter för att man ju inte hinner med dem när barnet är hemma.

Jag är ett förvirrat skrutt, helt klart. Tur att knyttet kommer och hälsar på inom kort (nästan bara en vecka kvar nu) så jag har någon att dela min förvirring med. Det är ju så typiskt med knytt, att de alltid befinner sig långt ifrån. Men ibland har man tur och kan fånga ett i några dagar.

Jag vill nog egentligen mest sova.

Inga kommentarer: